21 decembra 2007

Prehľad par vidlíc, ktoré som v poslednej dobe jazdil

Kedze sa mi v poslednom case ocitlo v rukach viacero vidlic naraz, tak pridam nejake ich foto s popisom a samozrejme aj foto na vahe.
Prvu musim dat moju oblubenu Look Fournales, kedze ju vsetci kritizuju jake je ohavna a mne sa aj tak stale paci. Dovodov preco sa mi paci je viacero takze pekne poporiadku:
-nadherne spracovanie - vsetky Al casti frezovane a nohy z karbonu, nic na nej nieje kovane,
-relativne nizka vaha - 1356g je porovnatelnych napr so sidou WC no tuhost je vyssia,
-minimalna potreba udrzby - vidlu staci raz za cas utriet v priestore okolo klbov a obcas ich natlacit vazelinou(u mna 1-2x rocne), tlmic si vyzaduje minimalnu udrzbu kedze piestnica je chranena proti necistotam vlastnou konstrukciou vidli, servisny interval na tlmic je podla navodu raz za 2-3 roky,
-najpodstatnejsi rozdiel oproti teleskopu - zakrivena trajektoria osi kolesa - koleso sa nehybe po priamke ale po krivke v smere vzad co viac zodpoveda narazom od terenu.

Dalsou vidlou bol Fox F80RLT, ktoru som skusal, aby som sa presvedcil,
ze pri Looke o nic neprichadzam, zistil som, ze prichadzam o minimum citlivosti, ktora je ale bohuzial zhodena neschopnostou reagovat na vacsie nerovnosti a pri otvorenej vidle aj dost znacnym pohupovanim pri slapani. Vaha je na klasicku vidlu s ohladom na mohutnost stavby vcelku priazniva a to 1580g pri 20,5cm stlpiku aj s jezkom

A este posledna vidla urcena na XC a to Fox Float 100 RLC, ktoru som vozil z dosial spomenutych vidlic ako prvu. Jediny podstatnejsi rozdiel oproti F80rlt bol zdvih a moznost nastavenia kompresie, ktoru som ale v praxi vobec nevyuzival- bola stale na minime.






A kedze sa snazim zacat s endurom tak pridam par reakcii aj k vidliciam tohto urcenia:
Na zaciatku som mal nahodenu Manitou Sherman Slider so17cm zdvihu. Funkciou bola vcelku v pohode a dokonca aj citlivost bola vzhladom na system SPV slusna. Navyse sa ani nehupe pri slapani co ma pri tomto zdvihu dost potesilo. Nepotesila ma ale prilisna chut sa ponarat pri mojich pokusoch o podskocenie(mozno je vidiet aj v predchadzajucich videach). Slusna bola aj vaha a to 2802g s 25cm Al stlpikom aj pevnou osou.

V sucasnosti jazdim tiez Sherman ale slidera vystriedal Firefly,
ktory ma o 2cm nizsi zdvih a jeho znizenie z 150 na 110mm. O tlmenie sa stara SPV evolve patrona, ktoru vozim s min tlakom 30PSI no aj tak sa mi vidla zda menej citliva ako Slider s 50PSI. Zacinam ale zistovat ze spv utlmpri nej ani nieje treba, kedze znizenim zdvihu dochadza aj k jeho stvrdnutiu co v dostatocnej miere zabranuje pohupovaniu. Dost neprijemne ma ale prekvapila vaha tejto vidli, kedze katalogovu hodnotu prekracuje o takmer 300g hodnotou 2530g s nezrezanym ocelovym stlpikom a osou. V sucte tak bola planovana vahova uspora 800g a v reale iba 300g.

Žiadne komentáre: